رواية طفلة ارهقت رجولتي من اكثر الروايات بحثاً ، لا بل تحظى باهتمام القراء على اختلاف أعمارهم، كونها تنطلق مما يعرف بأدب الناشئين؛ وصولاً إلى الغوص في عمق الفكر التأملي، الشيء الذي دفع القراء لاستلهام أفكار منها ، الى جانب الأحداث التي تتالت في الفصل الأول وحتى النهاية ، والآن نقدم لكم تفاصيل احداث الفصل الثالث من رواية ملك ايمن طفلة ارهقت رجولتي .
رواية طفلة أرهقت رجولتي البارت الثالث 3 بقلم ملك أيمن
تمارا: حاضر
مصطفى: شطوره يلا اشوفك بكره
تمارا: مستنياك
خرج مصطفى واخد سعد معاه
سعد: انت اتجوزتها لي ومتقوليش صعبت عليا
مصطفى: مش عارف انا بس مش عاوزها لحد غيري
سعد: واخيرا وقعت يابن عمي
مصطفى: شكلي كده
سعد: بصراحه شكلها ميدلش ع سنها
مصطفى: تحب اقول لمريم
سعد: لالا سيبنا في حالنا
تمارا: ماما انا مش عارفه اللبس اي بكره
جني: اللبسي اي حاجه ياروحي
تمارا: مهوا مصطفى قالي حاجه مقفوله
جني: تعالي ياتمارا عايزه اتكلم معاكي
تمارا: نعم ياماما
جني: انتي اظن انك فاهمه يعني اي جواز الجواز يابنتي مش لعبه ده راجل وسؤليه وبيت يعني لازم تعقلي
تمارا: انا فاهمه ياماما متقلقيش
جني: انتي لي وافقتي ع مصطفى بتحبيه
تمارا بخجل: بس بقا ياماما
جني: ربنا يهدي سركو ياحبيبتي قومي بقا ننزل انا وانتي نشتري فستان
تمارا: اشطا يلا وقامت لبست هيا وامها ونزلو
الحارس: حضرتكم رايحين فين
جني: وانت مين بقا
الحارس: انا تبع مصطفى باشا
تمارا: رايحين نشتري حجات الخطوبه
الخارس: طب ممكن خمس دقايق الو ايواه نزلين يشترو حجات للخطوبه
مصطفي……..
الحارس: مصطفي جاي وبيقولكو استنو بعد نص ساعه وصل مصطفى
مصطفى؛ اي يا امي رايحين فين
تمارا: هشتري فستان
مصطفى: طب لو توافقي يا امي اخد تمارا وولله هنشتري وهرجعها فورا
جني: انا مسلمه بنتي للراجل روحو يلا
مصطفي خد تمارا وركب العربيه
تمارا: الو ايوا ياحبيبي عامل اي وحشتني مووووت
الدم غلي في دم مصطفى مين ده عشان تقولو ياحبيبي ووحشتني
مصطفى بغضب يحاول يتحكم فيه: كنتي بتكلمي مين
تمارا: ده سمير
مصطفى بزعيق: ايواه مين عم زفت ده
تمارا بخوف: ده ده ابن خالي و والمحامي الي م ماسك قضيه الورث
مصطفى: ايواه يعني عشان ابن خالك تقوليلو حبيبي وانا اااي هاااا
تمارا: ا….. انا…… ا… اس…. اسفه ممش ههتتكرر وولله
مصطفى: حاول يتحكم في غضبو شافها بتعيط
مصطفى في نفسو غبي خوفتها منك تاني ياغبي
قرب منها حاول يمسك ايديها سحبتها بخوف منو
مصطفى: انا اسف ولله غصب عني اهدي متخافيش مني
تمارا: ان انت….. هه… هتضربني… ز زي عمي…. هااااااااااا
قرب منها خدها في حضنو وابتدا يهديها
مصطفى: هششش ولله مش هضربك متخفيش مش انا جوزك حبيبك هه
تمارا بعد ما هديت ومزالت ماسكه فيه زي العيله لا عيا فعلا عيله
تمارا: انا اسفه مش هتتكرر تاني
مصطفى: ياحبيبتي افهميني انا بغير عليكي من نفسي ولازم تعرفي ان انتي مينفعش تتكلمي بطريقه دي مع حد غيري فاهمه
تمارا: فاهمه انا عاوزه الفستان
مصطفى هههه طيب يلا ياروحي
في بيت العمري
صلاح: اميره فينو ولدك
اميره: معرفش
صلاح: سعد
سعد: امرني ياحج
صلاح: فين مصطفى
سعد: في المكتب بيراجع الميزانيه ياحج
صلاح: امممم طيب الكل يسمع كتب كتاب مريم هيكون مع مصطفى انشاء الله
سعد بارتباك: مريم ع مين ياحح
صلاح: ع ولدي حبيبي طوعي انت يابني قام سعد من مكانه حضنو
سعد: ربنا يخليك ليا ياحج يارب ولا يحرمنا منك
تمارا:هااااا اي رايك في ده
مصطفى:ضيق
تمارا:ده تامن واحد الله
مصطفى:وطي صوتك يابت
تمارا:انا تعبت ونبي
مصطفى:طب قيسي ده كده
تمارا:بس ده بتاع محجبات
مصطفى:منتي هتتحجبي
تمارا:بجد طب هاااات ودخلت قاستو عحبها بس مفرجتهوش عليها حبت تعملو مفجاء
مصطفى:اي فين الفستان
تمارا:مفجاءه
مصطفى:لو طلع ضيق
تمارا:لالا ولله مش ضيق
مصطفى طيب يلا
ياوب ركبو العربيه وواحده خبتط ع ازاز شباك مصطفى
مصطفى:نعم رمتلو ورقه ومشيت تمارا خدت الورقه وفتحتها
تمارا:الحيوانه
مصطفى:خدي هنا يابنت المجنونه راحه فين
وطلع بلعربيه
تمارا:مش شايف قليله الادب دي
مصطفى:خلاص سيبك منها
تمارا:افرض راجل الي عملها معايا فرمل بلعربيه فجأة
مصطفى:دنا اقتلو
تمارا:شوفت ارجع بقا خليني اقتلها
مصطفى:ولله انا حتي مشوفت شكلها اهدي
تمارا:بجد
مصطفى:اه ولله نرجع بقا عشان اشوفها
تمارا:تشوف اي بقا كده
مصطفى:ودي اسمها غيره
تمارا:اسمها الي اسمها بقا المهم مصطفى لتمارا وتمارا لمصطفي فاهم
مصطفى:فاهم ياسطا
تمارا: نينينيني رخم رود ع التلفون
مصطفى: ا اه
وصلها البيت ورجع هوا
تمارا: ماما انا جيت
جني: اتاخرتو لي
تمارا: ع ما شفنا الفستان استني هقيسو واوريكي
مصطفى: اسلام عليكم
الجميع: وعليكم السلام
صلاح: كنت فين
مصطفى: كنت في المكتب ياحج
سعد: كتب كتابي ع مريم معاك😁
مصطفى: الف مليون مبروك
صلاح: يلا كلو ينام عشان ورانا بكره مشوار
في صباح يوم جديد…..
يتبع….